Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sytske Vinkesteijn - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sytske Vinkesteijn - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Blijf op de hoogte en volg Sytske

01 November 2012 | Costa Rica, San José

Na de regen in Monteverde dus naar Puntarena.
Onderweg een nogal afgelegen natuurpark bezocht met mooie zeevogels en een pittige klim naar een uitzichtpunt.
Twee slangen lieten ons even schrikken, één formaat adder, de ander echt serieus groot, maar gelukkig waren ze net zo bang voor ons als wij voor hen.
Toen door naar een strand/havenplaats. Meer toeristen hier, vooral veel uit Costa Rica zelf.
Van te voren hadden we voor in deze plaats al een excursie geboekt. Toen we op de site van de (boot) excursie keken zag het er allemaal nogal decadent uit, en wisten we niet meer waarom we dit geboekt hadden. Bij nader inzien had onze reisagent in Nederland Walvissen en Dolfijnen beloofd.
Die waren er dus niet, maar het was een mooie boottocht naar een mooi strand op een mooi eiland, en dat met een mooie catamaran.
Niets te klagen dus. Op het eiland bedjes, eten en drinken en snorkel spullen. Soort vakantie in een vakantie dus.
De volgende dag weer op pad.
Guido had voor onderweg nog weer een excursie uitgezocht met een boot door een rivierengebied met veel krokodillen.
Die waren er; en weer veel vogels en leguanen.
Toen naar Manuel Antonio, ons hotel is een kruising tussen Villa Kakelbont en een victoriaans huis.
We waren de enige gasten van een zenuwachtige gastheer achter een hek met een ketting. Beetje omslachtig en vreemd, maar het stadje was leuk.
Eerste dag 's ochtends strand en 's middags een boot excursie door de Mangrove.
Vogels, aapjes, een basilisk (soort hagadis die over het water kan lopen) etc. Mooie uitzichten.
Vanmorgen, onze laatste échte dag een mooi natuurpark. Veel drukker dan we gewend waren, maar wel mooi.
Weer veel aapjes gezien.
Vanmiddag naar de hoofdstad gereden en de huurauto ingeleverd.
Morgen nog tot 3 uur hier, en dan naar het vliegveld, het zit er echt op.
Door het tijdverschil is het dan vrijdag eind van de dag dat we weer thuis zijn.......

• 01 November 2012 - 07:11

Claartje:

Wat goed allemaal. Geniet er nog van en heb een goede reis terug!

• 01 November 2012 - 07:18

Wendy:

Wat een mooie reis met heeel veel excursies zo te lezen. Goede reis!!

• 01 November 2012 - 18:49

Marieke:

Volgens mij hebben jullie echt een heel mooie reis gehad, wat ik erover gelezen heb. Ben benieuwd naar de verhalen. Goede terugreis! X