van Monteverde naar Rincon de la Vieja, en verder - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Sytske Vinkesteijn - WaarBenJij.nu van Monteverde naar Rincon de la Vieja, en verder - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Sytske Vinkesteijn - WaarBenJij.nu

van Monteverde naar Rincon de la Vieja, en verder

Blijf op de hoogte en volg Sytske

28 Oktober 2012 | Costa Rica, Monteverde

Ook met gids bleef het regenen, ook in het andere natuurreservaat, dus al hebben we 3 uur in de stromende regen door een prachtig bos gesjouwd, dé vogels niet gezien.
Wél Kolibries bij een voederplaats kunnen fotograferen.
Echt stil zitten doen die beestjes niet.
Dus toen de auto in, ongeveer 120 km voor de boeg ruim 50 onverhard. En alles in de regen, en starten in de mist.....
Maar, het ging goed. Van de Nederlandse gids nog een tip gekregen voor een restaurant om te lunchen waar veel Ara's zitten.
Weer met een minimum aan omschrijving en bordjes onderweg goed bij ons adres aangekomen. 20 km van de bewoonde wereld.
Konden in het hotel eten gelukkig :).
De volgend morgen gelukkig beter weer, en vroeg op weg naar een park op de helling van een vulkaan.
Een shortcut gevonden met weer onverhard (natturlijk), en drie wat ik noem; irish crossings, Gui neomt dta waterpassages, duur woord voor een weg die door de rivier loopt...was leuk.
het land is overal prachtig, en dat maakt het reizen écht ook leuk. Weer ruim drie uur gelopen en allerlei geisertjes en pruttelende modder poelen gezien. Ook weer een neusbeer en een caoti; stel je een hamster voor, oranje-bruin, en ter grootte van Nina. Maar dan dus op korte pootjes.......
'S middags het dichtstbijzijnde stadje bekeken en vroeg naar het hotel met stokbrood, fruit en lekkere dingen voor op het brood en gegeten op het bankje voor het huisje. Het hotel eten was niet zodanig dat we daar zin in hadden, en 2 of 3 keer per dag rijst met bonen gaat vervelen.....
Ik probeer het te vermijden, maar Gui ontbijt er zelfs mee :[.
Vanmorgen op weg naar een strand adres, maar voor onderweg weer een natuurpark bezocht.
Onderweg een toekan gezien, weer neusbeertjes, en een eekhoorn, en heel veel vogels.
Het park was weer mooi, 2 slangen en een hele dikke pad gezien en weer mooie vogels.
Nu zitten we aan het zwembad, en gaan zo even over de boulevard lopen. Stelt niet veel voor, maar is in deze vakantie nog niet voorgekomen. Morgen verder.
Liefs voor iedereen.